Geopartner Landinspektører flytter til Green Tech Center i Vejle Nord

Landinspektørvirksomheden Geopartner flytter i nye lokaler i det attraktive ’Green Tech Center’ i Vejle Nord pr. 7. december. Virksomheden bliver dermed del af et innovativt netværk med en række andre rådgivende virksomheder, som de senere år er flyttet til Green Tech Center

Centralt samlingssted i innovative rammer

Geopartner har 15 medarbejdere på Vejle-kontoret, men virksomheden oplever stor vækst og har med 170 ansatte fordelt på 20 kontorer i Danmark behov for fleksible og moderne faciliteter. Med Vejles centrale placering på landkortet, bliver Geopartners nye adresse i Vejle Nord et vigtigt samlingssted for alle 20 kontorer, der får den nyeste teknologi og moderne faciliteter til rådighed i de nye kontorlokaler og fælles mødelokaler i Green Tech Center.

- Geopartner er i stor vækst og som virksomhed har vi behov for moderne faciliteter, der samtidigt afspejler vores udvikling og den virksomhedskultur, som vi står for. Derfor er den innovative og fleksible måde at tænke erhvervsfaciliteter helt oplagt for os, og det får hele virksomheden stor glæde af i fremtiden, siger landinspektør i Geopartner, Peder B. Corneliussen.

Direktør for GTC, Jørgen Andersen, ser også gode muligheder i Geopartners flytning:

- Green Tech Center er et nytænkende erhvervsområde der med sit fokus på innovative, bæredygtige energiløsninger og placeringen tæt på motorvej E45, er blevet rigtig attraktivt. Det glæder mig, at vi kan tiltrække nye virksomheder udefra, og at endnu et Vejle-firma har valgt at flytte ind her og få glæde af de muligheder området og netværket i GTC medfører, siger Jørgen Andersen.

Vigtig rolle i udviklingen

Vejle Nord gennemgår i disse år en stor udvikling og udbygning. Geopartner har været med som rådgiver i udviklingen af erhvervsområdet Lysholt Parken tilbage fra lokalplanfasen i 2007 og har deltaget med både landmåling, udstykning, tinglysning og bygningsafsætning ved etableringen af den første kontorbygning, Advice House, i 2009 og ved etableringen af Green Tech Center i årene 2012-2014. Ser man længere tilbage deltog Geopartner også som rådgiver op gennem 1990’erne (dengang som Landinspektørfirmaet Jens Bo), da Vejle Kommune sammen med områdets lodsejere igangsatte den ambitiøse erhvervs­udviklingsplan for Vejle Nord.

Jørgen Andersen ser også en værdi i Geopartners tilknytning til området.

- Virksomheden har medvirket til områdets udvikling i en længere årrække og fungerer derudover som rådgiver for mange af Vejle-områdets andre udviklingsprojekter inden for erhvervs- og boligudbygning. Derudover er virksomhedens profil et godt match med de øvrige virksomheder i GTC, lyder det fra direktør Jørgen Andersen.

For Geopartner er flytningen til Green Tech Center også helt i tråd med virksomhedens aktiviteter i Vejle.

- Vi glæder os til at blive en endnu større del af byudviklingen i Vejle Nord og tage del i det spændende netværk af virksomheder i GTC. Som rådgiver inden for by- og ejendomsudvikling, landmåling, forsyning og infrastruktur er det en ideel placering for os, udtaler landinspektør, Peder B. Corneliussen.

Videreudviklingen af området i Vejle Nord er Geopartner fortsat en del af, bl.a. i samarbejde med Rambøll, som ligeledes bor i Green Tech Center. Foruden at yde rådgivning omkring den fortsatte udbygning af Green Tech Center arbejder Geopartner pt. med som landinspektør på 5 større erhvervsbyggerier i Vejle Nord.

På boligudbygningsområdet har Geopartner for tiden travlt med den næste store etape af udstykninger af nye byggegrunde i det attraktive boligområde Tirsbæk Bakker, som ligger blot et par km fra Green Tech Center. Her samarbejder Geopartner med RAVN Arkitektur og Entreprenørfirmaet Østergaard. Sidstnævnte er ligeledes for nyligt flyttet fra midtbyen til Vejle Nord.

Torsdag d. 4. februar kl. 13 inviterer Geopartner kunder og samarbejdspartnere til et åbent hus arrangement i de nye omgivelser.

Mere information

Kontakt landinspektør og markedschef Peder B. Corneliussen, Geopartner,

tlf. 75823266, mail: pbc@geopartner.dk

Fakta:

Om Geopartner Landinspektører

• Geopartner Landinspektører A/S er et af landets største landinspektørfirmaer med ca. 170 medarbejdere fordelt på 20 kontorer landet over. Virksomheden er en af landets førende inden for branchen.
  • Geopartners Vejle-kontor flytter fra Fredericiavej 16 i Vejle til Green Tech Center, Lysholt Allé 12, 7100 Vejle, pr. 7. december 2015.
  • Geopartners rødder på Vejle-egnen går (via Landinspektørfirmaet Jens Bo) helt tilbage til slutningen af 1800-tallet

Om Green Tech Center

• Green Tech Center huser iværksættere, forskere, uddannelsesfolk og virksomheder i en unik kombination af kontorer, laboratorium, undervisningslokaler og testcenter for grønne energiløsninger.
  • Green Tech Center har med placering i Vejle Nord en synlig placering ved motorvej E45 og en central placering ift. Geopartners øvrige kontorer i hele landet.

OBS: Billedmateriale vedhæftet, rettigheder: Geopartner Landinspektører A/S

Foto 1: Geopartners nye kontorfaciliteter i Green Tech Center i Lysholt-Parken.

Foto 2: Green Tech Lab, Geopartners nye kontorfaciliteter pr. 7. dec.

Foto 3: Peder B. Corneliussen, landinspektør i Geopartner, og Jørgen Andersen, Direktør i GTC, ved Geopartners nye Vejle-kontor.